HVEM STÅR BAG HUNDESKOLEN TROFAST?

Hanne Maria Friborg, adfærdsbehandler og hundeejerinstruktør i Frederikshavn

Jeg er uddannet af Roger Abrantes og har arbejdet professionelt med hunde siden 1990, herunder fem år for Roger Abrantes. Min erfaring er meget allround og spænder fra træning og behandling af adfærdsproblemer til undervisning af veterinærsygeplejersker, dyrlæger, opdrættere og elever på Etologisk Instituts dyreadfærdsterapeut og hundeejerinstruktør uddannelse

Jeg har altid været omgivet af dyr: katte, hunde, heste og en forslået fugl i ny og næ. Sådan er det stadig. Dyrene ligger mit hjerte nært, og jeg finder stor glæde og tryghed i deres nærvær.

Mit fokus og min styrke er arbejdet med relationer. Jeg er derfor optaget af samspillet og forståelsen mellem de 2 og 4 benede. Jeg ønsker at gøre en forskel for dem, jeg møder på min vej, og når jeg oplever at det lykkes, bliver jeg både glad og rørt.

Gennem årene har min tilgang til hunde og deres mennesker ændret sig. Jeg er  ikke længere interesseret i træning som det primære, men langt mere interesseret i at lærer mennesker noget om hunde og læring og på den måde fremme den gode relation mellem hunde og mennesker.

Jeg er interesseret i, det der sker med os og i os, når vi er sammen med vores hunde, og i hvad der sker med hundene, når de er sammen med os. For mig handler det om at begge får opfyldt deres behov for nærvær, kærlighed og respekt. Og forudsætningen for det er en god og nær relation.

Alle de hunde og mennesker jeg har mødt gennem årene har været med til at udvikle mig både som menneske og underviser, og jeg er taknemmelig for den motivation.

Udover min uddannelse som adfærdsbehandler og træner, er jeg uddannet afspændingspædagog og gestalt-terapeut og nu også Hores in Harmony Træner

Hundeskolen Trofast ligger på Faurholtvej 31 i Ravnshøj, Frederikshavn, hvor jeg behandler problemhunde, holder foredrag og har træning. Jeg kan kontaktes på telefon +45 20 88 70 38, mail hanne@hundeskolentrofast.dk eller via kontaktformularen.